poniedziałek, 1 maja 2017

Tradycja a innowacja...


          Od kilku lat w biznesie popularne stało się kultywowanie tradycji i niezmienności receptur i planów od lat. 
          Czy dobrym pomysłem jest połączenie innowacyjności z tradycjami firmy? Odpowiedź nie może być niestety jednoznaczna gdyż na rynku jest wiele firm o różnorakich początkach swoich tradycji. Tak samo sprawa ma się z konsumentami. Jest ich wiele rodzai - jedni wolą stabilizację, zaś inni wolą próbować coraz to nowszych rzeczy.
 Środki na innowacje – wyniki raportu „Innowacje w MŚP. Pod lupą”
           Jeżeli bralibyśmy pod uwagę wyłącznie artykuły spożywcze to sprawa byłaby bardzo łatwa. Na konsumencie ogromne wrażenie rogi z pewnością fakt że receptura danego produktu jest nie zmienna od X lat.
        
  Ale czy tak samo jest z usługami? Niestety nie i tu sprawa się komplikuje. To co było modne i na czasie X lat temu, teraz może być już nie modne a w najgorszym razie w ogóle nie potrzebne. 
           Wrażenie na konsumencie ogromne wraże z pewnością spowoduje na przykład obietnica lojalności złożona X lat temu i przestrzegana cały czas. 
            Wydaje się, że innowacja jest sprzeczna z kultywowaniem tradycji firmy, ale z pewnością kreatywny przedsiębiorca, który dąży do innowacji, zdoła połączyć te dwa zagadnienia w taki sposób aby zachęci klienta do kupna innowacyjnej rzeczy od firmy z długoletnimi tradycjami.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz