Od kilku lat w biznesie popularne stało się kultywowanie tradycji i niezmienności receptur i planów od lat.
Czy dobrym pomysłem jest połączenie innowacyjności z tradycjami firmy? Odpowiedź nie może być niestety jednoznaczna gdyż na rynku jest wiele firm o różnorakich początkach swoich tradycji. Tak samo sprawa ma się z konsumentami. Jest ich wiele rodzai - jedni wolą stabilizację, zaś inni wolą próbować coraz to nowszych rzeczy.


Jeżeli bralibyśmy pod uwagę wyłącznie artykuły spożywcze to sprawa byłaby bardzo łatwa. Na konsumencie ogromne wrażenie rogi z pewnością fakt że receptura danego produktu jest nie zmienna od X lat.

Ale czy tak samo jest z usługami? Niestety nie i tu sprawa się komplikuje. To co było modne i na czasie X lat temu, teraz może być już nie modne a w najgorszym razie w ogóle nie potrzebne.
Wrażenie na konsumencie ogromne wraże z pewnością spowoduje na przykład obietnica lojalności złożona X lat temu i przestrzegana cały czas.
Wydaje się, że innowacja jest sprzeczna z kultywowaniem tradycji firmy, ale z pewnością kreatywny przedsiębiorca, który dąży do innowacji, zdoła połączyć te dwa zagadnienia w taki sposób aby zachęci klienta do kupna innowacyjnej rzeczy od firmy z długoletnimi tradycjami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz